Pàcticum II a l’ Associació Down Lleida
Sessió d'intervenció 26 d'abril de 2013
Grup d’intervenció: infantil
Els divendres tot és una mica diferent, el fet de ser l'últim dia de la setmana, tots estem més cançats, però sempre tenen ganes de treballar. Comencem la sessió mirant l'agenda i fent una mica de llenguatge oral. Desprès he començat la meva intervenció.
Objectius de la sessió 2.1:
• Treballar diferents sons i afluixar la musculatura del coll.
• Memoritzar una seqüència de colors.
• Identificar les síl·labes en una paraula (els cops de veu).
Activitats de la sessió 2.1:
1. La caixa màgica. Per obrir-la hem de dir un seguit de paraules màgiques. Sense aquestes la caixa no s’obre. Demanarem la seva participació per a poder-la obrir.
Material: caixa màgica
2. El monstre de colors, surt de la caixa i porta una cosa dins de la boca. A mesura que anem explicant el conte anem posant els colors/emocions dins dels pots. Aquests pots estaran enganxats en el full de color negre amb blu-tack.
Material: sobre, personatges del conte, colors, blu-tack, full negre i pots.
3. Joc de memòria. De tots els colors que han sortit en triem 3. Ho repetim en veu alta per tal de memoritzar l’ordre dels colors: primer hi ha el color ......., segon hi ha el color ........, tercer hi ha el color ....... Un cop memoritzat ho girem per tal que no ho vegin i preguntem que hi havia en el primer, en el segon i en el tercer. Un cop estem segurs girem el full negre i ho comprovem.
Material: colors, pots, full negre i blu-tack.
4. Piquem paraules. A partir dels colors que han sortit piquem les síl·labes que tenen aquests colors que ens han sortit.
Material: colors, pots, full negre i blu-tack.Observacions de la sessió:
Els hi ha agradat el fet d'obrir la caixa màgica, tot i que estaven molt cansats els hi he proposat l'activitat de memoritzar els colors, solament 3, l'Eva m'ha aconsellat de canviar el fet de memoritzar el primer el segon i el tercer ja que no enteneien el concepte.
Hem memoritzat la seqüència dels colors i desprès ells l'havien de tornar a col·locar bé. Tot i que és una activitat molt complexa per ells i també l'hora no és massa adequada per fer aquest tipus d'activitats de memorització, penso que podem fer bon treball amb ells.
El fet de memoritzar la seqüència o l'ordre de colors és un treball que va conjuntament amb el treball de la lectoescriptura, com hem d'escriure o llegir, l'ordre de les lletres va d'una manera determinada, si sóm capaços de fixar-nos en un ordre determinat , tot treballant la memorització, desprès ens serà més fàcil de memoritzar paraules que tenim més vistes i entendre'n el seu significat.
Reflexió sobre la sessió:
Tot el treball que tenia pensat en un primer moment m'he adonat que cal trencar-lo en diferents tasques més simples i reforçar els aspectes que tenen més dificultosos cada grup d'usuaris. Per això és tant important l'observació, cal plantejar-se objectius a curt termini per tal d'aconseguir l'objectiu principal que en el cas de la meva proposta és avançar en el procés de lectoescriptura.
Per la propera sessió:
Ells tindràn també els sis colors i el full amb els tres pots, de manera que puguin primer mirar el model i posar l'ordre correcte i desprès girar el full, tornar a fer l'ordre i poder-se corregir tot mirant el model. Primer un i desprès l'altre per mantindre la motivació.
Recursos:
Jocs de memoria, observació,...
Pauta d'observació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada