Aquest dilluns 8 abril, vaig poder dedicar-me a preparar una mica de material a partir de la proposta que li havia fet a l'Eva i també em va servir per buscar una mica més d'informació sobre la consciència fonològica i com cal organitzar les activitats per a potenciar les diferents habilitats del pensament.
Les activitats que he planificat pretenen ser per una banda motivadores, que els hi cridi l'atenció i a més que vulguin participar. Aquests tres factors penso que són clau per tal de començar a treballar un procés tan complexe com és la lectura i l'escriptura.
He fet una proposta de 3 sessions, per cada nivell: educació infantil, cicle inicial i cicle mitjà. A partir de com responen els diferents grups d'edat aniré adaptant les activitats per ampliar aquells aspectes més dificultosos o que poden dur a confusions. Utilitzaré la proposta a partir dels principis de la Programació Neurolingüística.
La metodologia de la PNL s'aplica assumint determinats pressupostos, alguns dels quals són:
- Si fas el que sempre has fet aconseguiràs el que sempre has aconseguit.
- Si vols aconseguir una cosa nova fes una cosa diferent.
- Si hi ha alguna cosa a l'univers de la que hom pot estar segur de poder modificar és la pròpia manera de ser, per a la qual cosa tothom té els recursos que necessita, encara que no ho sàpiga o no sàpiga com usar-los.
- Cal estar més pendent de percebre que de realitzar.
Us adjunto també alguns recursos dels quals he tret informació, base teòrica i alguns exemples d'activitats:
El treball pretén desenvolupar els aspectes i processos que duem a terme durant la lectura, no obstant també proposaré activitats d'escriptura.
Us poso el que he preparat:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada