Pàgines

diumenge, 31 de març del 2013

Comencem!


Primerament he de dir que va ser tota una sorpresa que em donessin les pràctiques a aquesta entitat, les opcions de pràctiques que ofereix la UOC per Lleida són molt escasses i desprès de 3 semestres intentant-ho finalment ho he aconseguit.

Per tant la primera cosa que vaig fer va ser xafardejar una mica a la seva pàgina web www.downlleida.org , on hi ha tot un seguit d’informació que em va ajudar a conèixer més l’associació i a tenir una idea general de quins són els recursos de què disposen.

Seguidament em vaig posar en contacte amb la meva tutora de pràctiques la qual em va concedir una mica del seu temps, primer via correu electrònic i desprès amb una trobada prèvia on em va fer cinc cèntims del funcionament de l’entitat. L'entitat sempre hi ha molta pressa, gent que entra gent que surt, trucades de telèfon,... molta feina.

Trobada prèvia

L’horari dels usuaris que assisteixen a l’associació és:
Dilluns
Dimarts
Dimecres
Dijous
Divendres
ESO/CS
GRANS
ESO/CM
GRANS
INFANTIL/CI
La línia és dels 0 fins als 30 anys, sobretot es proposen activitats extraescolars des de l’escola bressol fins a la secundària. També es fomenten activitats per als pares, hi ha una escola de pares organitzada pel dia 9 de març sobre les emocions.

El que principalment li preocupa a l’Eva és com aconseguir un procés lectoescriptor sòlid i que no hi hagi sobre estrès per part d’aquests usuaris. La meva primera proposta cap a la meva tutora de pràctiques és incidir en aquest apartat, ja que la meva formació és de magisteri d’infantil i és on em sento més còmoda de cara a fer alguna intervenció.

El que busca l’associació és crear processos per afavorir:
      Autonomia personal
      Les habilitats socials
      La presa de decisions

A partir d'aquestes línies bàsiques són amb les que he d'enmarcar les meves propostes.


Pràcticum 1 versus pràcticum 2


Diuen que en la varietat està el gust, doncs jo en aquest treball de pràcticum vull endinsar-me dins de dos dels àmbits d’intervenció del treball de psicopedagog. 
En el meu primer pràcticum vaig centrar-me en el Disseny i desenvolupament de recursos i materials educatius, en un context determinat com és el MNACTEC de Terrassa (www.mnactec.cat) contretament la proposta que se’m va fer des del museu va ser l’elaboració d’uns materials, eren uns dossiers de treball per a CI, CM i CS per una exposició en concret.
En aquests dossiers a part de facilitar la interacció de l’exposició també facilitaven la comprensió dels continguts i donaven un ordre a cadascun dels grups que participaven en aquesta exposició, acabant cada grup per un taller diferent.
A més a més el material es complementava amb una enquesta de satisfacció de l’activitat per part de les escoles hi havien participat.

En aquest pràcticum dos he volgut centrar-me en un altre àmbit, la intervenció socioeducativa i comunitària. Ja que em sembla una bona oportunitat per conèixer una altra vesant del treball del psicopedagog dins mateix d’una organització com és l’Associació Down Lleida.

dimarts, 19 de març del 2013

Em justifico


Hola a tothom,


Aquests bloc pretén fer una petita reflexió sobre les vivències i experiències durant aquest segon pràcticum de psicopedagogia que realitzo a la UOC.


El per què del títol
De tots és coneguda l'habilitat que tenen els camaleons de canviar el color de la seva pell per diferents motius, un d'ells és el d'expressar la seva condició fisiològica (relacionada amb la temperatura o l'hora del dia), un altre motiu és la condició psicològica (provocada per la proximitat d'un adversari o bé d'una parella), també indiquen si està espantat o furiós. Alguns cops aquest canvi de color pot ajudar a camuflar el camaleó, però no és freqüent. 


Molts cops a nosaltres també ens passa que sense ser-ne conscients expressem més o menys bé tot allò que ens fa emocionar. 
Els camaleons ho fan amb el color de la seva pell de manera innata o bé ensenyada per altres camaleons. Nosaltres els humans tenim la capacitat de parlar, per tant hem de voler fer com la pell del camaleó, però utilitzant les paraules.