Primerament he de dir que va ser tota una sorpresa que em
donessin les pràctiques a aquesta entitat, les opcions de pràctiques que
ofereix la UOC per Lleida són molt escasses i desprès de 3 semestres intentant-ho finalment ho he aconseguit.
Per tant la primera cosa que vaig fer va ser xafardejar
una mica a la seva pàgina web www.downlleida.org
, on hi ha tot un seguit d’informació que em va ajudar a conèixer més l’associació
i a tenir una idea general de quins són els recursos de què disposen.
Seguidament em vaig posar en contacte amb la meva tutora
de pràctiques la qual em va concedir una mica del seu temps, primer via correu
electrònic i desprès amb una trobada prèvia on em va fer cinc cèntims del
funcionament de l’entitat. L'entitat sempre hi ha molta pressa, gent que entra gent que surt, trucades de telèfon,... molta feina.
Trobada
prèvia
L’horari
dels usuaris que assisteixen a l’associació és:
|
Dilluns
|
Dimarts
|
Dimecres
|
Dijous
|
Divendres
|
|
ESO/CS
|
GRANS
|
ESO/CM
|
GRANS
|
INFANTIL/CI
|
La
línia és dels 0 fins als 30 anys, sobretot es proposen activitats extraescolars
des de l’escola bressol fins a la secundària. També es fomenten activitats per
als pares, hi ha una escola de pares organitzada pel dia 9 de març sobre les
emocions.
El
que principalment li preocupa a l’Eva és com aconseguir un procés
lectoescriptor sòlid i que no hi hagi sobre estrès per part d’aquests usuaris. La
meva primera proposta cap a la meva tutora de pràctiques és incidir en aquest
apartat, ja que la meva formació és de magisteri d’infantil i és on em sento
més còmoda de cara a fer alguna intervenció.
El
que busca l’associació és crear processos per afavorir:
Autonomia
personal
Les habilitats
socials
La presa
de decisions
A partir d'aquestes línies bàsiques són amb les que he d'enmarcar les meves propostes.