Pàgines

diumenge, 31 de març del 2013

Comencem!


Primerament he de dir que va ser tota una sorpresa que em donessin les pràctiques a aquesta entitat, les opcions de pràctiques que ofereix la UOC per Lleida són molt escasses i desprès de 3 semestres intentant-ho finalment ho he aconseguit.

Per tant la primera cosa que vaig fer va ser xafardejar una mica a la seva pàgina web www.downlleida.org , on hi ha tot un seguit d’informació que em va ajudar a conèixer més l’associació i a tenir una idea general de quins són els recursos de què disposen.

Seguidament em vaig posar en contacte amb la meva tutora de pràctiques la qual em va concedir una mica del seu temps, primer via correu electrònic i desprès amb una trobada prèvia on em va fer cinc cèntims del funcionament de l’entitat. L'entitat sempre hi ha molta pressa, gent que entra gent que surt, trucades de telèfon,... molta feina.

Trobada prèvia

L’horari dels usuaris que assisteixen a l’associació és:
Dilluns
Dimarts
Dimecres
Dijous
Divendres
ESO/CS
GRANS
ESO/CM
GRANS
INFANTIL/CI
La línia és dels 0 fins als 30 anys, sobretot es proposen activitats extraescolars des de l’escola bressol fins a la secundària. També es fomenten activitats per als pares, hi ha una escola de pares organitzada pel dia 9 de març sobre les emocions.

El que principalment li preocupa a l’Eva és com aconseguir un procés lectoescriptor sòlid i que no hi hagi sobre estrès per part d’aquests usuaris. La meva primera proposta cap a la meva tutora de pràctiques és incidir en aquest apartat, ja que la meva formació és de magisteri d’infantil i és on em sento més còmoda de cara a fer alguna intervenció.

El que busca l’associació és crear processos per afavorir:
      Autonomia personal
      Les habilitats socials
      La presa de decisions

A partir d'aquestes línies bàsiques són amb les que he d'enmarcar les meves propostes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada