Aquesta és l'última sessió d'observació, a partir d'aquesta ja començaré a proposar als diferents usuaris d'infantil , cicle inicial i cicle mitjà diferents activitats centrades en els processos que tenen a veure amb la lectura i l'escriptura.
Observacions pràcticum II a l’ Associació Down Lleida
Sessió 8 (observació) 19 d'abril de 2013
Grup d’observació: Educació infantil i cicle inicial
Programa de Suport Educatiu a Infantil i a Primària
Programa de Suport Educatiu a Infantil i a Primària
Objectius fixes:
- Mirar als ulls quan es parla.
- Seure a la cadira amb una actitud correcta.
- Verbalitzar les pròpies emocions: alegria, tristesa i enuig.
- Ens saludem tot mirant-nos als ulls. Buscar en tot moment la mirada de cadascun d’ells.
- Diem com ens sentim. Se’ls hi dóna tres opcions: content, enfadat i trist. Ells n’han de triar una.
- Què heu fet a l’escola? Ens mirem l’agenda i els hi preguntem com els hi ha anat el dia, la setmana, les vacances,... i què els hi ha passat.
- Reconèixer síl·labes.
- Composar paraules utilitzant aquestes síl·labes.
- Identificar imatges igual.
- Memoritzar imatges i el vocabulari relacionat.
- Lectura de síl·labes soltes. Amb aquestes síl·labes podem formar paraules, amb sentit i sense sentit.
- El joc del dòmino. Han de seguir les normes del joc i fixar-se amb quina imatge és la correcta per poder tirar fitxa.
- Joc de memorització amb les làmines del quinzet. A partir de l'observació dels objectes que hi van apareixent ells han de dir-los. Un cop els hem recollit tots l'Eva els hi demana que diguin 3 dels que recorden.
d Observacions de la sessió:
L'activitat de memorització els ha costat una mica, ja que solament recollien les fitxes i no paraven atenció al que estaven mirant. Els ha costat recordar els tres objectes que sortien a les làmines. Aquest pot ser un dels aspectes a treballar amb ells.Objectius de la sessió 8.2:
- Participar en converses.
- Reconeixer síl·labes.
- Memoritzar imatges i paraules.
Activitats de la sessió 8.2:
- Recordeu ... L'Eva els hi ha fet recordar la seqüència d'un conte. També ha proposat que expliquin alguna cosa que els hi hagi cridat l'atenció del conte.
- Llegim síl·labes. La proposta era que escollissin dues síl·labes i que aquestes formessin una paraula amb sentit.
- Què hi havia abans aquí?. Hi ha un seguit d'imatges del material del quinzet i la consigna és que diguin en veu alta la paraula de la fitxa que recullen. Un cop tot recollit se'ls hi demana que diguin 3 paraules. Un cop fet la llista es va repetint un per un i es va esborrant totes les paraules que havien recordat, fins que han de recordar la seqüència de paraules complerta.
Observacions de la sessió:
La tutora de pràctiques m'ha comentat que el fet de treballar la primera part de la sessió molt oral és per que cal fer-los participar en les converses, ja que si no quan són grans els hi costa.
El fet de recordar la seqüència de paraules ha funcionat molt bé, han estat capaços de recordar-les totes. Es veu que tenen molt bona memòria, això ho cal potenciar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada