Pàgines

diumenge, 14 d’abril del 2013

Observacions pràcticum II, sessió 2


Els petits usuaris de l'associació van arribant a poc a poc, tot i que vénen de lluny les famílies els porten a l'associació, moltes vegades mig adormits pel viatge.
Aquesta sessió és una mica diferent ja que primer comencem amb alumnes d'infantil i desprès els ajuntem tots en la segona sessió degut a canvis d'última hora.
Els divendres la meva tutora, la Eva, fa unes tres sessions una amb usuaris d'educació infantil i dues amb usuaris de primària.

Observacions pràcticum II a l’ Associació Down Lleida

Sessió 2 (observació) 8 març de 2013

Grup d’observacióAlumnes d’infantil  / primària    
Programa de Suport Educatiu a l'Educació Infantil / Primària

Objectius fixes:
  •     Mirar als ulls quan es parla.
  •    Seure a la cadira amb una actitud correcta.
  •   Verbalitzar les pròpies emocions: alegria, tristesa i enuig.
Activitats fixes:
  1.   Ens saludem tot mirant-nos als ulls. Buscar en tot moment la mirada de cadascun d’ells.
  2.   Diem com ens sentim. Se’ls hi dona tres opcions: content, enfadat i trist. Ells n’han de triar una.
  3.  Què heu fet a l’escola? Ens mirem l’agenda i els hi preguntem com els hi ha anat el dia, la setmana, les vacances,... i què els hi ha passat.
Objectius de la sessió 2.1 :
  • Treballar l'empatia. Posar-se al lloc d'un altre.
  • Identificar les parts del cos.
Activitats de la sessió 2.1:
  1.   Joc simbòlic amb ninots, la família i les relacions que hi pot haver entre els diferents membres. Com ens hem de saludar?, de despedir?, de relacionar-se?,... Ells intenten posar-se al lloc d'un altre.
  2. Cançó del mosquit. Damaris Gelabert. Cantem la cançó tot posant el dit a les parts del cos que va anomenant.
Observacions:
Aquesta activitat s'ha dut a terme amb usuaris d'infantil. Els hi ha costat bastant posar-se al lloc d'un altre i concentrar-se en l'activitat, però he de reconèixer que també m'ha costat a mi. Desprès de tot un dia de dur treball costa concentrar-se en aquest tipus d'activitats. Cal considerar que és divendres i que molts d'ells s'aixequen molt aviat. L'activitat de la cançó els hi ha agradat molt i l'han seguit molt bé.

Objectius de la sessió 2.2:

  • Copiar els colors d'un model, centrar l'atenció.
  • Identificar les parts del cos.

Activitats de la sessió 2.2:

  1. Pintar en un full seguint un model donat. Hi ha 3 colors i els ho han de pintar igual que el model.
  2. Cançó del mosquit. Damaris Gelabert. Cantem la cançó tot posant el dit a les parts del cos que va anomenant.

Observacions
L’actitud dels infants ha estat bona. Cal considerar la motricitat fina, a l'hora d'agafar el llapis o els colors i també el fet que els hi ha costat una mica identificar quina part havien de pintar. Això ho tindré en compte de cara a la meva proposta d'activitats. 

Com podem treballar la motricitat fina, si tenim problemes en la motricitat gruixuda?, aquesta guia ens ajuda a treballar les dues.
http://fitxers.winhor.cat/einesllenguaC/A_PUNT_2012/EI_CI_ORIENTACIONS_MATERIALS/EI_CI_GUIA_ORIENTACIONS_PREESCRIPTURA.pdf
Lurçat, L. (1982). Pintar, dibujar, escribir: el grafismo en el preescolar. Ed. Cincel. Madrid.
Dins l'activitat gràfica hi ha molts factors que cal considerar, com són: la posició del cos (mà, avantbraç, colze, cap, esquena, coxis, ...) i també el que estem pensant (l'estat d'ànim). " Abans d'iniciar l'educació gràfica d'un infant caldria preguntar-nos, en quin estadi motor es troba aquest infant en aquest moment".

Objectius de la sessió 2.3:

  • Treballar l'estimació de quantitats.
  • Repassar vocabulari.

Activitats de la sessió 2.3:

  1. Han d'identificar objectes i dir-ne la quantitat exacta. Les quantitats van de 2 a 4 objectes, es treballen unes 6 fitxes primer i desprès utilitzant aquestes mateixes fitxes es repeteix l'activitat però ara són ells qui han de dir el número i girar la fitxa perquè els companys els hi corregeixin.
Observacions:
Aquesta activitat s'ha fet amb els usuaris d'infantil i de primària, degut a un canvi d'última hora. L'activitat els hi ha agradat molt, sobretot el fet de ser els protagonistes a l'hora de girar les fitxes i encertar-ho. Jo faig una cosa semblant a la meva escola, però els hi passo  gairebé totes les fitxes i no ho contem,  les quantitats van de l'1 al 6. Quan sí que ho contem és quan jugem a cartes. M'ha semblat molt bona idea donar-los hi les fitxes per a que ells siguin els protagonistes, fa que no sigui tant mecànic.

Objectius de la sessió 2.4:
  • Identificar els companys de joc.
  • Repassar vocabulari del menjar.
Activitats de la sessió 2.4:
  1. Juguem a pilota. Ens hem de passar la pilota i ell ha de demanar-la i també ens l'ha de passar.
  2. Joc de vocabulari. Hi ha diferents aliments ell els ha de reconèixer i també dir-ne el nom i si li agraden o no.
Observacions:
Aquesta activitat es fa amb un sol usuari d'infantil. La familia destaca el fet que s'ha de potenciar que respongui les preguntes, no que repeteixi el que se li pregunta. També demana treballar el joc simbòlic i les parts del cos. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada