Aquestes observacions les vaig dur a terme a la primera sessió del Programa de Suport Educatiu amb els infants d'infantil / primària.
Observacions
pràcticum II a l’ Associació Down Lleida
Sessió
1 (observació) 1 març de 2013
Grup d’observació: Alumnes
d’infantil /alumne de primària
Objectius fixes:
- Mirar als ulls quan es parla.
- Seure a la cadira amb una actitud correcta.
- Verbalitzar les pròpies emocions: alegria, tristesa i enuig.
- Ens saludem tot mirant-nos als ulls. Buscar en tot moment la mirada de cadascun d’ells.
- Diem com ens sentim. Se’ls hi dona tres opcions: content, enfadat i trist. Ells n’han de triar una.
- Què heu fet a l’escola? Ens mirem l’agenda i els hi preguntem com els hi ha anat el dia, la setmana, les vacances,... i què els hi ha passat.
- Centrar l’atenció a l’hora de realitzar les activitats.
- Treballar la motricitat fina.
- Memoritzar imatges i relacionar-les amb el model.
- Joc de classificació a partir de 2 premisses (color i número).
- Joc d’identificació d’objectes (6 objectes en una foto, aparellar).
- Retallar paper de seda i fer boles (treball motricitat fina).
L’actitud dels infants durant la
sessió va ser molt bona, millor del que m’esperava, tenint en compte que no em
coneixerien. Estaven intrigats per saber qui era jo, i què hi feia allà, amb la
seva mirada expressaven que allò no era normal. Les situacions noves en general
no ens agrades i menys si no ho entenem i no tenim eines suficients per expressar-ho.
Això em fa reflexionar sobre
l’actitud de X, rient i picant sobre la taula. Feia una setmana que la seva
família el feia vestir sol, desprès era divendres i estava cansat, a més aquell
divendres el posen en un grup que no està acostumat i finalment dins a la
classe hi ha una persona que no coneix. I per postres se li proposa una
activitat que no acaba d’entendre o és massa complexa per ell.
No sé si realment el projecte que
vosaltres utilitzeu per a treballar les emocions funciona així o no, però penso
que en aquestes edats és molt important donar un model (eines) a l’hora d’expressar aquestes emocions. I també dir el
perquè, per exemple: “Jo estic contenta perquè he vist un
amic que feia dies que no veia”. Evidentment la frase de l’adult ha
de ser més elaborada, suport/Vigotsky/ZDP.
També doneu molta importància al
contacte visual, també a l’auditiu amb la musicoteràpia. No se si et vas fixar
que quan estaves més a la vora de X i li tocaves la mà ell reaccionava
tranquil·litzant-se i inclús alguna vegada intentava seguir més l’activitat.
Penso que també hi hauria d’haver algun tipus d’activitat que treballi aquest
tipus de ‘contacte físic’, ja sigui mitjançant un joc de falda, activitats que
impliquin posar-se crema o colònia o inclús pintar-se les mans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada